11 Nisan 2013 Perşembe

karanlıkta ışıklarla oynayan adam




yıllardır yeri çok bambaşka olan, vazgeçmediğim ve hayranı olduğum insan;

Feridun Düzağaç...

elleri çok güzeldir...
kızına hayran, bozcaadaya hayran...

sözlerinden midir? sakinliğinden midir? insanlığından mıdır? bilemem ama bu adama olan hislerim hiç bir zaman değişmedi...

sadece 1 saat kahve içme isteğim var onunla yıllardır... bir gün yolda görsem tek bunu derim sanırım bir saat kahve içebilir miyiz?
öyle bir şey olsa sanırım sadece onu dinlerim... o konuşsun, ben dinleyeyim şeklinde...

ayrıca kulisine girmişliğim, tanışmışlığımda vardır ama o zaman heyecandan ben pek bir şey diyememiştim kendisine 5-6 yıl önceydi çünkü...

sözlerinin altında yatanlar, sözlerindeki ahenk ve uyum derinden yaralar beni her dinlediğimde...

"Gelme dur ne olur
Gelme kal
Sana verdiğim çiçekleri yanına al
Buralar soğuk siyah çirkin karanlık
Yani gelme
Seviştiğimiz gecelerde kal
Bize benzeme"

"Oysa ellerin benim en sevdiğim çiçeklerimdi
Yoksun artık gönül düşümün söğüdü eğildi"

"İçimden şehirler geçiyor
Her durakta duruyor
İnmiyorsun
Seni en sıcak ben öperdim
Kim bilir ama sen bilmiyorsun"

"Bir film şeridi gibi geçiyorum şimdi
olmayanlarımın içinden,
Çok isteyince oluyordu hani,
Söyle ner'desin,
Hiç gelmeyen?"

"Bir acıdan fazla bir şey değilsin olamazsın
Düşüremem gönlümün yükünü incitemem
Yarimin düşünü
Bir buse uğruna senin gül teninden
Yarin yüzüne çiğ düşüremem"

"Sonsuzluk içimde bir özlem
Açılıp teninin denizinde boğuluyorum"

"Aşka yazılan en yalan gerçek
Aşk eskir eskiye dönmez"

"yağmurdan sonra toprak kokusu yüzün
dokunsam da özlesem de aynı hüzün"

gibi sözleriyle kalbime dokunmuş güzel insandır kendisi...

bazen bozcaada ya gidip kahve içesim geliyor...

14 yorum:

  1. kalite..
    ferüdun düzağaç kalitedir..
    hayatımda çok ilginç bir dönem vardır ki..
    yaklaşık 6 ay sadece bu adamı dinlemiş her konserine gitmiş,uyurken bile müziğiyle uyuduğum bir dönem geçirmişimdir..

    en son şile de dinledim..temmuzdu ama yağmur yağıyordu.. ve yine muhteşem söylüyordu..

    "Evimin bir odasında uyur mutsuzluk
    Oysa bende damla damla büyüyor uykusuzluk
    inandığım aşk yaşlı bir düş
    Ve sevdan çok uzakta bir karlı kış
    Varsay ki yüreğim bu gece bir kuş
    Kanadımı kırar fırtınan uçamam, uçamam
    Uçamam, uçsam da sana varamam
    Varsam bile inan kalbine dokunamam
    Sevdan çok uzakta bir karlı kış
    Yüreğim vurgun bir kuş"

    binlerce kez dinlesem yetmez.

    *tanışma şansım oldu benimde,çok mütevazi,sıradan ama gözleri ışıl ışıl parlayan bir adam..

    YanıtlaSil
  2. Çok severim kendilerini senin ve üfürüküm kadar olmasa. Ama tüm şarkılarıda mevcuttur hani pcimde. Aceba hayranmıyımda benmi bilmiyorm. BAk görüomusun kafam karıştı. Du ben bi hayranmıym degilmiyim düşünüp gelooom :D

    YanıtlaSil
  3. bikeresinde ilk defa bi ark.ta kalcaz
    kızlar dediki ilk kez kaldığın yerde gördüğün rüya gerçek olurmuş
    bütün gece feridun düzağaç dinledik ve rüyamda feridunla çıktığımı gördüm zuhaha :D

    YanıtlaSil
  4. kelebekkk naptinnnnn

    yaaa bak simdi bugün böyle sen blogrollda yeni bir yazi yazmis duruyorsun ya elim gitti geldi gitti geldi sonunda tikladim bi baktim feridun.

    feridun düzagac dinlemek bir ayricaliktir bence. Onun sarkilarini anlamak... Hissetmek... Cok severim!

    Prenses yazmis ya 6 ay sirf onu dinledim diye. Ben hala sirf feridun düzagac dinliyorum. Sarkilari kalite kokuyo buram buram. Sözleri beni alip götürüyo. Sesi cok hüzünlü bir kere.

    Yasantisini da cok begeniyorum. Daha hic bir magazin programinda görmüslügüm yok. Bir kere sebek okana geldi orda bile hic konusmadi dogru düzgün pasa pasa sarkisini söyledi gitti. sanatci böyle olmali. öyle heryerde maymunluk yapmamali. o yüzdendir ki hicbir albümü satin almamis ben (cünkü almaya deger görmüyorum) feridunun albümlerini hep satin alirim. 2008in basinda uykusuza masallar albümü ciktiginda bile bulamamistim internette neler cekmistim buraya getirtene kadar albümü.
    internetten de israrla dinlememistim sarkilarini.

    "bakislarin gittigin yerden uzak yoksa gelirdim
    sensiz anlamsizligimi anladim
    dön demek icin...

    bugün burda cumartesi
    ben senin saclarini
    suclar bakislarini
    geveze sususlarini bile özledim


    ayrilik bu söyle sende farkli mi zaman
    ayni soguk ayni hazan
    bugün orda da cumartesi mi
    sende beni benim kadar özledin mi
    aynalardan kacarken özlenmeyi beklemek
    ne kadar aci
    ne kadar komik
    ve bana ait degil mi

    gülmeeee incinirimmm"

    bu asik oldugum sarkisidir. hüzünlenir aglarim hatta ve her cumartesi dinledim bu sarkiyi.

    YanıtlaSil
  5. kendisinin 'çok sıkı' hayranı değilimdir.birkaç türküsünü doğru düzgün bilir~severim.
    iyi de müzik yapıyor
    amma..
    onu dizilerde görmeye başladım, spor programlarında yorumculuk yaparken rastladım kendisine..bilmiyorum,ama yakıştıramadım ben.çokk sık dinlemesem de yine de kendisini "kaliteli" diye bildiğim için bu tepkiyi vermiş olabilirim ama öyle işte :}
    tabi müziği gerçekten kaliteli ve hoş yapmakta..

    YanıtlaSil
  6. evet haklisin tohum. bir dizide oynamaya baslamisti. kendimi cok kirilmis hissetmistim cünkü onun kaliteli müzik adami olduguna inaniyodum

    YanıtlaSil
  7. onu müzisyen yönüyle görürseniz sadece sorun teşkil etmeyecektir...

    bizler bile bir şey okurken ya da bir işte çalışıyken.. bir yandan dansediyor bir yandan tiyatroda oynuyor bir yandan fotoğraf çekiyor bir yandan da resim çizebiliyoruz mesela... bu yönden bakılması lazım bence...

    YanıtlaSil
  8. Bebeem bu kadar olur diyorum ve her zamanki aynı cümleleri sarfetmiyorum,sen anladın ne demek istediğimi zaten:D
    Feridun düzağaç gibi söz yazan kimseyi gerçekten tanımıyorum..Çoğu zaman da kendime bu konuda örnek aldığım insanlardan biridir..Ciddi anlamda çok güzel işler başarmış ve kendi kitlesine sahip bir müzik meleği o..
    inşallah okur bu yazdıklarını hea:D

    YanıtlaSil
  9. ahhh bea böceğim ne güsel olurdu dese ki kelebenk gel kahve içelim biz seninle uça uça giderim ya:) bırak zıplamayı=)

    YanıtlaSil
  10. kelebek tamam o cok iyi bir müzisyen ama bu kadar cok özel hayran kitlesi varken bayat dizilerde rol almamali bence.

    YanıtlaSil
  11. şevval sam'la bir komedi de oynadı.. doktordu..

    en son da binbin gecede mühendisti galiba..

    bilmiyorum keşke oynamasaydı. bnim gözümde bişey dğeiştirmedi ama yine de olmasa daha iyi olurdu..

    yine de efendi ve eminim değişmeyecek hiç..

    kızı var,eşiyle boşanmış ama yine evlenmiş yine boşanmış galiba..

    harika pazar muhabirliği yaptım bi dönem ehi ehi:)

    YanıtlaSil
  12. şimdik şöyle ki..
    elbette "sadece türkücülük yapmalı,o kadar!" demiyorum ben.
    ama bu adam bir Tohum ya da bir Üfürükten Prenses değil; hayranları var,kaliteli yaptığı müziğe değer verenler var.
    dediğim gibi çokk sıkı bir takipçisi ve hayranı değilim kendisinin. ama 'kaliteli müzik' yaptığını bildiğim için bu tür popüler kültürün ürünü olan yapımlarda F.D. ve onun gibi değerlileri -kaliteli işler yapanları- görmek beni üzmekte şahsen.. :}

    YanıtlaSil
  13. aaa binbir gecede de mi oynadi. onu bilmiyordum bak:)

    YanıtlaSil
  14. tohum ezdin beni ya :)
    benim de hayranlarım var ehi ehi :)
    şaka tabii..
    haklısın katılıyorum düşüncelerine arkadaşım..

    YanıtlaSil